„Wszystko to, co przynosisz do klasy, klasa Ci zwróci”. | Wywiad z Jakubem Janikiem
Instytut Educare: Patrzysz na edukację z różnych perspektyw, bo inna jest perspektywa nauczyciela, inna dyrektora, a jeszcze inna trenera, który pracuje z nauczycielami
Praca metodą projektu, czyli aktywny udział uczniów w zdobywaniu wiedzy i umiejętności ujętych w podstawie programowej
Słowo projekt z pewnością nie jest nam nauczycielom obce – realizujemy różnorodne projekty na każdym etapie edukacyjnym, od przedszkola po szkołę średnią.
Ocena narzędziem wychowawczym. Czy ocenianie może wyjść nam na dobre?
Póki oceny są, póki my je wystawiamy, a nasi uczniowie otrzymują, możemy je wykorzystać – nie tylko jako miernik wiedzy, ale przede wszystkim jako narzędzie wychowawcze.
„Kiedy uczeń wchodzi w progi szkoły, to wchodzi cały” – wywiad z Martą Mażewską
O tym, jak ważne jest integralne spojrzenie na ucznia i jak uczynić je elementem szkolnej codzienności, rozmawiamy z Martą Mażewską – trenerką Educare, psychoterapeutką i nauczycielką.
Drużynowa na pełny etat. Wywiad z Magdaleną Leczkowską
Jak to jest być drużynową na pełny etat? Czego potrzeba nauczycielom, uczniom i całemu systemowi edukacji? Na te i wiele innych tematów rozmawiamy z Magdaleną Leczkowską.
Rola i znaczenie ruchu w szkole dla chłopców
Jedną z najmocniejszych stron edukacji zróżnicowanej jest możliwość dostosowania warunków nauki, metod edukacyjnych i wychowawczych oraz form pracy do określonych potrzeb klasy oraz przede wszystkim do konkretnych uczniów.