II Kongres Tutorów Rodzinnych 2024 r.

16. marca 2024 r. odbył się w Warszawie II Kongres Tutorów Rodzinnych. W wydarzeniu wzięło udział 176 osób z 14 miast i 32 placówek edukacyjnych.

Temat tegorocznego spotkania to Wolność kocham i rozumiem.

Naszym gościem specjalnym był prof. Ignacio San Roman Sobrino, dyrektor ds. Edukacji i Rozwoju Osobistego, który przez 25 lat pracował w szkole Tajamar, gdzie przez 6 lat był dyrektorem, przechodząc przez różne stanowiska pracy. Następnie pracował w grupie Attendis (20 szkół) i w Arenales (35 szkół). Wykłada na kierunku zarządzania w zakresie organizacji szkół na Uniwersytecie Villanueva w Madrycie. 

Tematem wykładu profesora było Wychowanie w wolności – znaczenie osobistego tutoringu w drodze ku temu

Uczestnicy spotkania wzięli udział w 2 warsztatach spośród 8 propozycji dedykowanych szkole i przedszkolu. Tegorocznymi tematami warsztatów były:
  • Jak zadbać o siebie –   skuteczne łączenie ról (w wolności) – warsztat Weroniki Herman
  • Wolność w praktyce – laboratorium spotkania z rodzicami. – warsztat Pawła Sobiecha
  • Sformatowany czy wychowany? – warsztat Marty Mażewskiej
  • Safari z tutorem. – warsztat Wincentego Pipki
  • Motywy motywacji – jak pomóc rodzicom mądrze zachęcać dzieci. – warsztat dr Moniki Jakubowskiej-Mirek
  • Dobre wybory dziecka – jak rodzice i tutorzy mogą wspierać decyzyjność przedszkolaka? – warsztat Katarzyny Astrachancew
  • Rozmowy tutoringowe o odkrywaniu rzeczywistych potrzeb dziecka. – warsztat Magdaleny Trepińskiej
  • Granice w wychowaniu i mówienie “nie” – klucz do kształtowania dziecięcej samodzielności i odpowiedzialności – warsztat Magdaleny Kowalskiej

Nasi trenerzy na kongresie

Opinie uczestników na temat kongresu

Bardzo merytoryczne treści przedstawione w przystępny sposób, prowadzący z dużym doświadczeniem i wiedzą. Bardzo dobra organizacja kongresu, wszystko przemyślane.

Byłam pierwszy raz, a czułam się tam jak w domu! Była super atmosfera i ciekawe warsztaty/wykład. Chętnie przyjadę w przyszłym roku 🙂 Dziękuję wszystkim organizatorom za trud włożony w przygotowanie Kongresu.

Profesjonalizm i możliwość integracji środowiska tutorów na szczeblu ogólnopolskim.

Bardzo dobra organizacja. Możliwość spotkania i rozmowy z koleżankami i kolegami z innych szkół i przedszkoli. Wymiana doświadczeń i pomysły na rozwiązania jakiejś sytuacji z perspektywy innych osób. 

W trakcie warsztatów pojawiły się praktyczne wskazówki, dotyczące rozwoju dzieci, pomysłów na tutoring, co można zaproponować rodzicom, jak ich wspierać, czego unikać, etc.

Myślę że wszystko było dla mnie istotne jako osoby jeszcze nie będącej turorem.

Bardzo zapadły mi w pamięci słowa na temat doświadczonego tutora. Można być tutorem trzydzieści lat i mieć roczne doświadczenie, jeśli wciąż odtwarza się te same schematy. 

Organizatorami kongresu byli: