Czemu służy kwestionariusz?
Drogi Dyrektorze, jeżeli chcesz sprawdzić, w jakim stopniu działalność Twojego przedszkola jest zgodna ze Standardami Jakości Edukacji Spersonalizowanej, zapraszamy Cię do wypełnienia poniższej ankiety.
Jest to narzędzie autoewaluacyjne, służące refleksji na temat pracy przedszkola i określeniu wstępnej i subiektywnej oceny jego funkcjonowania. Odpowiadając na poniższe pytania zyskacie Państwo wiedzę, jakie działania i w jakim stopniu są realizowane, a jakie można rozważyć do wdrożenia, by efektywniej zarządzać placówką edukacji spersonalizowanej.
Narzędzie służy:
- autorefleksji
- wstępnemu rozpoznaniu mocnych i słabych stron placówki.
- określeniu dalszych zamierzeń diagnostycznych.
W jaki sposób go wypełnić?
Kwestionariusz jest skierowany do dyrektora placówki, który powinien go wypełnić w porozumieniu ze swoimi współpracownikami, włącznie z przedstawicielem organu prowadzącego placówkę.
Praktyczne porady
- Ze względu na obszerność kwestionariusza i wieloaspektowość podejmowanych tematów został on podzielony na dwie części, odpowiadające następującym obszarom: dydaktyczno-wychowawczemu oraz organizacyjno-zarządczemu. Można je wypełniać w dowolnej kolejności.
- Można przerwać wypełnianie kwestionariusza w dowolnym miejscu, zapisać go, a link do wznowienia otrzymać mailem.
- Jedną z możliwych opcji jest wybór „trudno powiedzieć”. Wybranie takiej odpowiedzi może się zdarzyć i jest to uzasadnione. Oznacza brak wystarczających informacji na dany temat.
- Kwestionariusz dotyczy bieżącego roku szkolnego lub – tam, gdzie to jest zasadne – obecnego i poprzedniego roku szkolnego.
Co dalej?
Zagadnienia, w których uzyskano niski poziom realizacji standardów edukacji spersonalizowanej lub nie określono takiego poziomu (odpowiedzi „trudno powiedzieć”), wymagają głębszej analizy. Dla tych zagadnień zaleca się przeprowadzenie szczegółowej diagnozy.