

W centrum naszego myślenia o edukacji stawiamy człowieka - jego godność, wolność i pragnienie poszukiwania tego, co dobre i prawdziwe. Dlatego tworząc Instytut Educare, oparliśmy go na filarach, które mają wzmocnić osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą. Wierzymy, że programy szkoleniowe budowane na wartościach, pobudzające pasje, pozwalające tworzyć autorytet w oparciu o wiarygodność i kompetencje pomogą nauczycielkom i nauczycielom stać się wyjątkowymi towarzyszami młodych ludzi oraz wsparciem dla rodziców w ich funkcji wychowawczej.

Instytut Educare jest częścią TDJ Foundation
Obszary działań Educare
Cele Educare
Zespół

ELŻBIETA WAGNER | Dyrektor NPDN Instytut Educare
Odpowiedzialna za funkcjonowanie Instytutu Educare w szczególności za współtworzenie programów kształcenia w Zespole Programowym, współpracę z trenerami w zakresie przygotowania szkoleń oraz kierowanie działaniami operacyjnymi związanymi z prowadzeniem projektu. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunku Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych. Doświadczenie w obszarze edukacji zdobyła pracując dla organów prowadzących szkoły niepubliczne, a także jako dyrektor jednej ze szkół edukacji spersonalizowanej. Jest pasjonatem edukacji, szczególnie modelu opartego o personalizm.

JOANNA KICIOR | Ekspert programowy
W Instytucie Educare odpowiedzialna za współpracę z trenerami w zakresie przygotowania szkoleń oraz z placówkami edukacyjnymi w obszarze projektów wdrożeniowych. Przygotowuje również ofertę Instytutu w zakresie kompleksowego rozwijania kompetencji nauczycieli. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, kierunku Historia. Ukończyła studia podyplomowe z Doradztwa zawodowego z coachingiem i pośrednictwa pracy oraz z zakresu Wiedzy o społeczeństwie. Jest nauczycielem mianowanym z wieloletnim stażem w pracy w szkole edukacji spersonalizowanej oraz tutorem rodzinnym.
Rada Programowa

DOBROCHNA LAMA | Wiceprezes Fundacji TDJ
Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu programów edukacyjnych, które zdobywała jako nauczyciel, dyrektor szkoły, trener i konsultant dla kadr zarządzających i nauczycieli, w tym również dla placówek edukacyjnych za granicą. Przez wiele lat zawodowo była związana ze szkolnictwem publicznym oraz niepublicznym, w szczególności zakładając pierwsze placówki edukacyjne Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny Sternik. Jest absolwentką studiów magisterskich na Sydney University w Australii oraz studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Wspólnie z TDJ Foundation zainicjowała projekt stworzenia Educare, zapewniającego wsparcie w zakresie kształcenia m.in. nauczycieli, kadr zarządzających oraz pozostałych pracowników oświatowych w Polsce.

DR MONIKA JAKUBOWSKA
Doktor nauk pedagogicznych, adiunkt w Katedrze Polityki Oświatowej i Społecznych Badań nad Edukacją Uniwersytetu Warszawskiego, badacz kultury szkoły, członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, członek zespołu do spraw kształcenia i doskonalenia nauczycieli.

KATARZYNA MAKULEC
Magister pedagogiki i zarządzania, nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny, twórca autorskich programów pracy z dziećmi, trener w Akademii Szybkiej Nauki, wieloletni dyrektor przedszkola Strumienie.

BARBARA STRYCHARCZYK
Ukończyła Filologię Polską i Filologię Klasyczną na Uniwersytecie Warszawskim. Jest nauczycielem dyplomowanym i egzaminatorem języka łacińskiego. Od 1982 pracowała w XI LO im M. Reja w Warszawie. Na potrzeby szkoły i klasy o profilu klasycznym opracowała programy nauczania języka łacińskiego i greckiego oraz kultury antycznej. Obecnie pracuje w Liceum Strumienie Stowarzyszenia Edukacji i Rodziny Sternik Corocznie prowadzi w Rzymie warsztaty naukowe dla uczennic LO Strumienie. Współpracuje z Instytutem Artes Liberales UW w zakresie realizacji projektów interdyscyplinarnych.
Trenerzy

ŁUKASZ BILEWICZ
szczęśliwy mąż i ojciec piątki dzieci, wieloletni wychowawca i koordynator klas 0-3 w Szkole Żagle w Warszawie. Absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie z zakresu edukacji spersonalizowanej i zróżnicowanej. Założyciel LabRobotics - firmy edukacyjnej z dziedziny programowania i robotyki.
DR ANNA DĄBROWSKA
Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej i Pedagogiki Specjalnej UW. Zainteresowania naukowe: antropologia kulturowa, człowiek w kulturze współczesnej, język i komunikacja interpersonalna, język w mediach, aktywność kulturalna młodzieży, język młodzieży.

ZOFIA FLUDER
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na kierunkach: Pedagogika socjalna i opiekuńcza oraz Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Nauczycielka przedszkolna i wieloletni tutor, a także dyrektor Przedszkola Niepublicznego "Węgielek" w Katowicach. Prywatnie: szczęśliwa żona i mama.

WERONIKA HERMAN
mama pięciorga dzieci, instruktor harcerski, nauczyciel, współzałożyciel i wieloletni dyrektor Przedszkola i Szkoły Źródło, z wykształcenia biochemik, z zamiłowania pasjonatka uczenia oraz mody, urządzania wnętrz, ogrodów i jazdy na nartach. Absolwentka szkoły muzycznej, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi oraz Studium Pedagogicznego, podyplomowych studiów edukacji spersonalizowanej i zróżnicowanej Uniwersytetu Pedagogicznego. Trener Szkoły dla rodziców i wychowawców.

MAGDALENA LECZKOWSKA
Pedagog szkolny, absolwentka pedagogiki społeczno-opiekuńczej z andragogiką oraz studium relacji interpersonalnych i profilaktyki uzależnień. Realizuje autorski program mediacji rówieśniczych.
BARTŁOMIEJ MARSZAŁEK
Odpowiedzialny za rozwój i realizację Programów Młodzieżowych w TDJ Foundation. Psycholog, badacz efektów empowermentu psychologicznego, gościnnie wykłada na Uniwersytecie SWPS. Absolwent Uniwersytetu SWPS, kierunku Psychologii Rozwoju Osobistego i Coachingu. W latach 2013/2014/2015 otrzymał Nagrodę Rektora VIS (Very Important Student) za osiągnięcia na tle społecznym. Od 2012 aktywnie zaangażowany w tworzenie i realizację projektów młodzieżowych.

MARTA MAŻEWSKA
Magister filologii polskiej, mgr psychologii, psychoterapeuta osób indywidualnych i par, nauczyciel jęz. polskiego, była w-ce dyrektor ds. dydaktycznych w szkole dla dziewcząt Promienie.

KATARZYNA TAMOWICZ
Od 6 lat związana z projektem edukacyjnym Fregata w Gdańsku.
W swojej karierze zawodowej pracowała dla agencji rekrutacyjnej jako osoba odpowiedzialna za narzędzia informatyczne oraz sprzedaż, w dziale baz danych wydawnictwa oraz firmie lobbingowej.
Jako mentor i trener – w projektach skierowanych przede wszystkim do kobiet, m.in. „Mentoring kobiet w biznesie”, „Biznes na start”, „Zawsze aktywni”; konsultant, szkoleniowiec w obszarze wykorzystania technologii informacyjnych w prowadzeniu biznesu.
W 2008 roku została laureatką konkursu DIG 2008 (Darboven Idee Grant 2008 na najbardziej innowacyjny pomysł na biznes opracowany przez kobietę), za opracowanie algorytmu umożliwiającego porównywanie kierunków studiów.
Z wykształcenia specjalista projektowania systemów informacji, komunikatywnie posługuje się j. niemieckim, angielskim i francuskim.