Praca metodą projektu. Aktywny udział uczniów w zdobywaniu wiedzy i umiejętności - szkolenie dla rady pedagogicznej
Opis
Szkolenie ma na celu pokazać pracę metodą projektu (PBL – Project Based Learning), która skupia się na decentralizacji roli nauczyciela podczas zajęć z uczniami i angażuje tych ostatnich do aktywnego zdobywania i wykorzystywania wiedzy i umiejętności. Jednym z kluczowych elementów tej metody jest realizacja podstawy programowej z danego przedmiotu, wykorzystując i budując umiejętności miękkie, takie jak kreatywność, komunikacja, kooperacja i krytyczne myślenie. Realizując elementy podstawy programowej tą metodą, nauczyciel pomaga uczniom rozwijać również umiejętność pracy w zespole.
Szkolenie ma formę warsztatów, podczas których uczestnicy:
- wcielają się w rolę uczniów i poznają szereg ćwiczeń aktywizujących
- poznają 5 kluczowych elementów PBL oraz obszary, które PBL pomaga rozwijać
- opiszą, czego dotyczą pytania przewodnie
- przeanalizują, na czym polega skuteczna praca zespołowa
- utworzą własne projekty pod okiem ekspertów - wersja rozszerzona
Wykorzystywane narzędzia bazują zarówno na materiałach tradycyjnych, choć użytych w niekonwencjonalny sposób, jak i tych najnowszych, opartych na nowoczesnych technologiach.
W czasie warsztatów uczestnicy zapoznają się z etapami realizacji projektów oraz takimi ich elementami jak rozmowa z ekspertem czy odbiorca projektu.
Szkolenie dostępne jest w dwóch wariantach - podstawowym 3,5 godz. oraz rozszerzonym - 5 godz., podczas którego dodatkowo uczestnicy pod okiem ekspertów będą tworzyć własne projekty w zespołach przedmiotowych i zaprezentują je na forum
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia.
Forma: szkolenie stacjonarne dla rady pedagogicznej
Czas: 3,5 godziny - cena 3 200 zł lub 5 godzin - cena 4 200 zł (do wyboru)
Termin i miejsce: do uzgodnienia
Cena dotyczy całej rady pedagogicznej dla grupy do maksymalnie 30 osób. Powyżej tej liczby od każdej osoby pobierana jest dodatkowa opłata 20 zł (materiały szkoleniowe).
Prowadzące:
Gabriela Okwieka - ukończyła Filologię Angielską na Uniwersytecie Warszawskim. Jest nauczycielem języka, egzaminatorem Cambridge English oraz tutorem rodzinnym. Wieloletni pracownik szkoły dla dziewcząt Płomień i liceum In Altum w Katowicach.
Katarzyna Nowok-Pajda - ukończyła Filologię Angielską na Uniwersytecie Śląskim. Jest nauczycielem języka angielskiego, egzaminatorem maturalnym oraz tutorem rodzinnym. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała zarówno w placówkach publicznych jak i w niepublicznych. Obecnie pracuje w Szkole Podstawowej dla Dziewcząt Płomień oraz w Liceum Ogólnokształcącym In Altum.