Opis
Pakiet dwóch książek "Edukacja spersonalizowana i zróżnicowana" autorstwa Jaume Camps Bansell oraz "Od radości do mądrości. Edukacja przedszkolna" Moniki Jakubowskiej-Mirek.
1. książka:
"Edukacja spersonalizowana i zróżnicowana" to wyjątkowa książka wśród pozycji dotyczących edukacji dostępnych na rynku wydawniczym! Publikacja ta w sposób klarowny i syntetyczny ukazuje czym jest model edukacji spersonalizowanej. Czytelnik ma też możliwość dowiedzenia się czym jest edukacja zróżnicowana ze względu na płeć i zrozumieć, jak ta forma organizacji szkoły jest w sposób szczególny spójna z edukacją spersonalizowaną i ułatwia realizację założonego celu. W publikacji znajdziemy też liczne odniesienia do aktualnych badań naukowych, jednak jest napisana przyjaznym każdemu językiem.
Książkę polecamy nie tylko nauczycielom i dyrektorom placówek edukacyjnych, ale również rodzicom!
Autor:
Jaume Camps Bansell - doktor nauk pedagogicznych na Uniwersytecie Katalonii w Barcelonie. Wykłada Teorię Edukacji i Instytucje Edukacyjne oraz Psychologię Społeczną na Wydziale Edukacji. Jego badania naukowe skupione są wokół zagadnień związanych z płcią w edukacji, jak również wokół idei szkoły i jej ewolucji.
Jest członkiem Grupo de Investigación en Parentalidad, Igualidad y Conciliación (grupy badawczej zajmujacej się zagadnieniami rodzicielstwa, równości i łączenia pracy zawodowej z życiem osobistym). Jest również założycielem platformy Foro de Educación Diferenciada (Forum Edukacji Zróżnicowanej).
2. książka:
"Od radości do mądrości" to wyjątkowa książka wśród pozycji dotyczących edukacji przedszkolnej dostępnych na rynku wydawniczym!
Czytelnik ma możliwość prześledzenia rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym w kilku aspektach: fizycznym, emocjonalnym, intelektualnym.
W drugiej części książki opisane zostały wybrane metody dydaktyczne, przebadane pod kątem realizacji założonych celów.
Książkę polecamy nie tylko nauczycielom i dyrektorom przedszkolnych placówek edukacyjnych, ale również rodzicom!
Autor:
dr Monika Jakubowska-Mirek - doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Katedrze Polityki Oświatowej i Społecznych Badań nad Edukacją na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, mgr etnologii. Zajmuje się badaniem edukacji, w szczególności monitorowaniem osiągnięć szkolnych oraz badaniem kultury szkoły.
Od 2004 roku współpracuje z przedszkolami i szkołami, których koncepcja pracy jest bliska założeniom personalistycznym. Prowadzi warsztaty dla dyrektorów i nauczycieli szkół i przedszkoli oraz dla rodziców związanych z tymi placówkami. Od 2015 roku członek EASSE Advisory Body.